Piątek 16 lipca 2021
imieniny: Eustachego, Mariki, Mirelli

Zespół Ekonomiczno Administracyjny Szkół i Przedszkoli

Zespół Ekonomiczno – Administracyjny Szkół i Przedszkoli

Adres

ul. Rynek 6

38-460 Jedlicze

Telefon: 13 44 847 48

Fax: 13 44 847 53

e-mail: zeas@jedlicze.pl

www: http://zeasip.jedlicze.pl

Dyrektor: Marek Świdrak

 

Samodzielne Stanowisko Radcy Prawnego

Magdalena Terlecka – Marecka, radca prawny, pokój nr 3

tel. 13 44 847 48, zeasprawnik@jedlicze.pl

 

Dział Finansowo – Księgowo – Płacowy:

Anna Dyczak – główny księgowy, pokój nr 14 UG Jedlicze

tel. 13 44 847 49, e-mail: zeasdyczak@jedlicze.pl

Monika Woźniak – starszy księgowy, pok. nr 14 UG Jedlicze

tel. 13 44 847 50, e-mail: zeaswozniak@jedlicze.pl

Aneta Marć – księgowy, pokój nr 14 UG Jedlicze

tel. 13 44 847 51, e-mail: zeasmarc@jedlicze.pl

Anna Helnarska – księgowy, pokój nr 14 UG Jedlicze

tel. 13 44 847 51, e-mail: annahelnarska@jedlicze.pl

Magdalena Niepokój - księgowy, pokój nr 14 UG Jedlicze

tel. 13 44 847 50, email: zeasniepokoj@jedlicze.pl

 

Dział Administracyjno – Organizacyjny

Halina Jarmakowicz – specjalista, pokój nr 1

tel. 13 44 847 52, e-mail: zeasjarmakowicz@jedlicze.pl

Katarzyna Trybus – starszy referent, pokój nr 1

tel. 13 44 847 52, e-mail: zeastrybus@jedlicze.pl

Katarzyna Wójcik – referent, pokój nr 1

tel. 13 44 847 52, e-mail: zeaswojcik@jedlicze.pl

Dział Kadr, Projektów i Zamówień

Iwona Robótka –  Kierownik Działu Kadr, Projektów i Zamówień, pokój nr 2

tel. 13 44 847 45, e-mail: zeasrobotka@jedlicze.pl

Wioletta Świdrak – specjalista, pokój nr 2

tel. 13 44 847 45, e-mail: zeasswidrak@jedlicze.pl

Katarzyna Dyczak – Kozioł – specjalista, pokój nr 2,

tel. 13 44 847 45, e-mail: zeasdyczakkoziol@jedlicze.pl

Katarzyna Cygan – referent, pokój nr 2

tel. 13 44 847 45, e-mail: zeascygan@jedlicze.pl

 

 

Dział Gospodarczy

Piotr Kosiek – elektryk - konserwator (palacz c.o.)

Tomasz Karamon – elektryk - konserwator (palacz c.o.)

Marek Dunaj –  konserwator (palacz c.o.)

Tomasz Stanoch –  konserwator (palacz c.o.)

Paweł Kozioł –  konserwator (palacz c.o.)

Jan Peszko – konserwator


Zespół Ekonomiczno – Administracyjny Szkół i Przedszkoli prowadzony przez Gminę Jedlicze, 
z siedzibą w Jedliczu, zwany dalej „ZEASiP” działa na podstawie Uchwały nr XIII/75/95 Rady Miejskiej w Jedliczu z dnia 28 sierpnia 1995 r. w sprawie utworzenia Zespołu Ekonomiczno – Administracyjnego Szkół i Przedszkoli w Jedliczu.
 
Zespół Ekonomiczno – Administracyjny Szkół i Przedszkoli w Jedliczu jest jednostką organizacyjną Gminy Jedlicze nieposiadającą osobowości prawnej, utworzoną w formie jednostki budżetowej w celu wykonywania wspólnej obsługi finansowej, administracyjnej i organizacyjnej dla samorządowych jednostek organizacyjnych Gminy Jedlicze zaliczanych do sektora finansów publicznych tj.: 
  1. Szkoła Podstawowa w Dobieszynie
  2. Szkoła Podstawowa im. Władysława Broniewskiego w Piotrówce
  3. Szkoła Podstawowa w Długiem
  4. Szkoła Podstawowa im. Wincentego Manierskiego w Jedliczu
  5. Szkoła Podstawowa w Moderówce
  6. Szkoła Podstawowa im. Edmunda Łozińskiego w Potoku
  7. Zespół Szkolno – Przedszkolny w Jaszczwi, który tworzą:
    a) Szkoła Podstawowa im. Armii Krajowej w Jaszczwi
    b) Przedszkole w Jaszczwi
  8. Zespół Szkolno – Przedszkolny w Żarnowcu, który tworzą:
    a) Szkoła Podstawowa im. Marii Konopnickiej w Żarnowcu
    b) Przedszkole w Żarnowcu
  9. Samorządowe Przedszkole w Jedliczu
  10. Gminny Ośrodek Sportu i Rekreacji w Jedliczu.
  11. Samorządowy Żłobek w Jedliczu
 
Cele i Zadania ZEASiP
Celem działania ZEASiP jest wspólna obsługa finansowo – księgowa, kadrowa, organizacyjno - administracyjna dla samorządowych jednostek organizacyjnych Gminy Jedlicze zaliczanych do sektora finansów publicznych.
 
Do zadań ZEASiP należą:
  1. obsługa finansowo – księgowa,
  2. obsługa kadrowa,
  3. obsługa organizacyjno – administracyjna,
  4. prowadzenie rachunkowości i sprawozdawczości budżetowej i finansowej jednostek obsługiwanych zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa.
 
Do zadań ZEASiP  należą również zadania, w szczególności polegające na:
  1. przygotowywaniu projektów dokumentów związanych z ustalaniem planu sieci i granic obwodów szkół publicznych;
  2. przygotowywaniu projektów dokumentów w zakresie spraw związanych z zakładaniem, łączeniem, przekształcaniem i likwidacją szkół i placówek oświatowo-wychowawczych;
  3. przygotowywanie projektów rozwiązań organizacyjno-strukturalnych, w tym zasad, standardów i procedur działań organu prowadzącego w stosunku do jednostek obsługiwanych;
  4. współuczestniczeniu w prowadzeniu spraw wynikających z przepisów prawa, a dotyczących uzgodnień z organem sprawującym nadzór pedagogiczny, związkami zawodowymi i instytucjami nadzorczymi działającymi w sektorze oświaty;
  5. współpracy z organizacjami pozarządowymi w zakresie zadań ZEASiP;
  6. współuczestniczenie w corocznym opracowywaniu projektów założeń do organizacji przedszkoli, szkół i placówek oświatowych z uwzględnieniem zmian prawa oświatowego i lokalnych priorytetów, przygotowanie do zatwierdzenia arkuszy organizacyjnych i aneksów ustalających organizację jednostek oświatowych na dany rok szkolny, obsługa aplikacji zbiorczego arkusza organizacyjnego;
  7. uczestniczeniu w prowadzeniu spraw związanych z organizacją nauczania indywidualnego, indywidualnego programu i toku nauki, rewalidacji, wczesnego wspomagania rozwoju i innych form pomocy pedagogicznej dla uczniów;
  8. przygotowywaniu dokumentacji związanej z przeniesieniem do innej szkoły nauczycieli zatrudnionych na podstawie mianowania oraz nakładaniem obowiązku podjęcia pracy w innej szkole w celu uzupełnienia tygodniowego obowiązkowego wymiaru zajęć oraz powierzania funkcji kierowniczych;
  9. przygotowywaniu projektów opinii w sprawie dodatkowych godzin lekcyjnych;
  10. przygotowywaniu dokumentacji związanej z rekrutacją uczniów do szkół i przedszkoli;
  11. przygotowywaniu dokumentacji związanej ze spełnianiem obowiązku rocznego przygotowania przedszkolnego, obowiązku szkolnego i obowiązku nauki;
  12. monitorowaniu i prowadzeniu ewidencji spełniania obowiązku nauki;
  13. przygotowywaniu dokumentacji w zakresie kontrolowania spełniania obowiązku nauki oraz dokumentacji dotyczącej prowadzenia w tym zakresie egzekucji w trybie przepisów o postępowaniu egzekucyjnym w administracji;
  14. współuczestniczeniu w prowadzeniu spraw związanych z zapewnieniem dowozu uczniów niepełnosprawnych do szkół z wyłączeniem dowozu uczniów niepełnosprawnych dowożonych w ramach konkursu ofert w oparciu o ustawę o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie;
  15. weryfikowaniu i opiniowaniu zgłaszanych potrzeb remontowych i inwestycyjnych w jednostkach obsługiwanych;
  16. monitoringu stanu technicznego i bieżącego utrzymania obiektów jednostek obsługiwanych oraz gospodarowania mieniem, w tym analiza umów najmu i użyczenia zawieranych przez te jednostki;
  17. współpracy z komórkami organizacyjnymi Urzędu Gminy w zakresie planowania i realizacji remontów i inwestycji oraz analizowanie zaleceń instytucji zewnętrznych kontrolujących stan techniczny i warunki bezpieczeństwa w jednostkach obsługiwanych;
  18. monitorowaniu zgodności funkcjonowania jednostek obsługiwanych w zakresie przestrzegania przepisów dotyczących bezpieczeństwa i higieny pracy pracowników i uczniów, i bieżące przekazywanie informacji organowi prowadzącemu;
  19. pomocy kierownikom jednostek obsługiwanych w sprawach związanych z realizacją przez nich polityki kadrowej;
  20. prowadzeniu dokumentacji dotyczącej okresowej oceny pracy dyrektorów placówek oświatowych, dodatków funkcyjnych oraz dodatków motywacyjnych zgodnie z regulaminem;
  21. wykonywaniu czynności administracyjnych związanych z przeprowadzaniem postępowań konkursowych oraz powierzeniem stanowiska dyrektora placówki oświatowej;
  22. wykonywaniu czynności administracyjnych związanych prowadzeniem postępowań związanych z przyznawaniem nauczycielom nagród Organu Prowadzącego, w tym analiza wniosków;
  23. przygotowywaniu wniosków o przyznanie odznaczeń państwowych, medali, nagród ministra właściwego do spraw oświaty i wychowania i kuratora oświaty dla dyrektorów gminnych jednostek oświatowych;
  24. prowadzeniu spraw z zakresu doskonalenia zawodowego nauczycieli, w tym:
    a) przygotowywanie propozycji zasad i kierunków dofinansowania dokształcania,
    b) organizowanie szkoleń dla dyrektorów podległych placówek oświatowych;
  25. uczestniczeniu w wykonywaniu zadań związanych z postępowaniami dotyczącymi ubiegania się przez nauczycieli o awans na stopień nauczyciela mianowanego w tym prowadzeniu postępowań egzaminacyjnych, analizie formalnej dokumentacji, obsłudze komisji egzaminacyjnych, konkursowych oraz innych postępowań wynikających z przepisów oświatowych i przepisów prawa pracy;
  26. przygotowywaniu projektów decyzji administracyjnych związanych z nadaniem stopnia nauczyciela mianowanego;
  27. przygotowywaniu projektów decyzji w sprawach odwołań od decyzji dotyczących nadania stopnia nauczyciela kontraktowego;
  28. przygotowywanie dokumentacji dotyczącej stypendiów i zasiłków szkolnych dla uczniów zamieszkałych na terenie Gminy;
  29. przygotowywaniu dokumentów związanych z przyznawaniem nagród dla szczególnie uzdolnionych uczniów;
  30. uczestniczeniu w przygotowywaniu wniosków edukacyjnych aplikujących o środki unijne, rządowe oraz pochodzące z innych źródeł, prowadzenie, monitorowanie i rozliczanie pozytywnie rozpatrzonych wniosków;
  31. współpracy z jednostkami obsługiwanymi i innymi podmiotami w zakresie pozyskiwania i obsługi środków unijnych, rządowych oraz pochodzących z innych źródeł;
  32. prowadzeniu i koordynowaniu programów i kampanii społecznych na rzecz podnoszenia jakości kształcenia i wychowania;
  33. przygotowywaniu wniosków o dodatkowe środki finansowe z rezerwy subwencji oświatowej, nadzór nad ich prawidłowym wykorzystaniem;
  34. prowadzeniu ewidencji realizowanych projektów i programów społeczno-edukacyjnych;
  35. koordynowaniu spraw związanych z udzielaniem dofinansowania pracodawcom kosztów przygotowania zawodowego młodocianych pracowników;
  36. przygotowywaniu projektów aktów prawnych związanych z zakładaniem szkół i placówek niepublicznych, w tym prowadzenie ewidencji oraz prowadzenie dokumentacji związanej z nadawaniem i cofaniem uprawnień szkoły publicznej;
  37. weryfikowaniu danych będących podstawą do naliczania części oświatowej subwencji ogólnej oraz przygotowywaniu korekty danych, analiza wydatków dokonanych  przez placówki oświatowe względem otrzymanej subwencji;
  38. analizie wykonania średnich wynagrodzeń nauczycieli na poszczególnych stopniach awansu zawodowego;
  39. przygotowywaniu projektu planu dochodów i wydatków ZEASiP;
  40. sprawowaniu nadzoru nad prawidłowością wykonania planów finansowych jednostek obsługiwanych, kontrola w zakresie planowania i zarządzania finansami w tych jednostkach;
  41. przygotowywaniu części opisowej projektów budżetów obsługiwanych jednostek oraz corocznej kalkulacji budżetów tych jednostek, w tym w zakresie rezerw celowych.
  42. naliczanie kosztów wychowania przedszkolnego oraz dotacji dzieci uczęszczających do placówek wychowania przedszkolnego położonych na terenie gminy, a niebędących ich mieszkańcami,
  43. naliczanie i rozliczanie dotacji przekazywanych z budżetu gminy dla niepublicznych placówek wychowania przedszkolnego,
  44. prowadzenie rozliczeń kosztów wychowania przedszkolnego oraz dotacji dzieci uczęszczających do placówek wychowania przedszkolnego położonych na terenie innych jednostek samorządu terytorialnego, a będących mieszkańcami Gminy Jedlicze,
  45. analiza danych zawartych w oświadczeniach majątkowych kierowników obsługiwanych jednostek oświatowych.

Statut ZEASiP