imieniny: Eustachego, Mariki, Mirelli
W piątek 27 października 2017 r. uczniowie z klasy siódmej Szkoły Podstawowej w Piotrówce uczestniczyli w nietypowych zajęciach matematycznych. Razem z panią od matematyki odwiedzili swoich rówieśników w Szkole Podstawowej nr 15 w Krośnie, gdzie wspólnie pracowali tworząc sześciany modułowe, czyli kostki bez użycia kleju. Origami modułowe to ciekawa, efektowna ale jednocześnie bardzo wymagająca odmiana Origami. Figurki powstają w wyniku połączenia wcześniej przygotowanych elementów w jedną całość. Przygotowanie modułów wymaga dobrej precyzji oraz sprawności manualnej. Cała zabawa zaczyna się jednak w momencie kiedy zaczynamy je łączyć, tak by powstała bryła. Ważnym elementem pracy było też umiejętne czytanie i analizowanie instrukcji w formie rysunków, co dla niektórych okazało się nie lada wyczynem. Oczywiście w błyskawicznym momencie nastąpiła pełna integracja, wymiana kontaktów, mnóstwo pytań więc zrodziły się nowe znajomości.
Po wytężonej pracy udaliśmy się na posiłek, oczywiście do McDonalda, nie mogło być inaczej. Po krótkim odpoczynku i relaksie czekały na nas kolejne zajęcia, tym razem w Gimnazjum Dwujęzycznym im. M. Kopernika w Krośnie. Te zajęcia miały zupełnie inny charakter. Wymagały skupienia, logicznego myślenia a czasami kombinowania, aby znaleźć sposób na sprytne rozwiązanie problemu matematycznego. Były ciekawe zadania na udowadnianie tego, że nie mają one rozwiązań. Jak widać matematyka to nie tylko żmudne rachunki ale udowadnianie, że czegoś nie da się zrobić albo pokazanie że efektowne robótki ręczne to też matematyka. Czas oczywiście mija zawsze szybko tam, gdzie jest ciekawie, interesująco i fajnie. Uczniowie byli bardzo zadowoleni z takiej formy zajęć i chcieliby częściej uprawiać taką matematykę.
Zajęcia te były jednym z działań projektowych w ramach Programu „Mpotęga” pod nazwą "Ciekawe oblicza matematyki", który dofinansowała Fundacja mBanku.
Opiekun projektu
Beata Gierlicka