imieniny: Eustachego, Mariki, Mirelli
W dniach 18-20 października w Szkole Podstawowej w Jedliczu już po raz czwarty odbyły się warsztaty języka angielskiego „Odyseja językowa- świat bez granic”. Realizowane jako innowacja pedagogiczna mają one na celu rozwijanie zainteresowań językowych uczniów poprzez kontakt z kulturami krajów anglojęzycznych oraz kulturami świata w formie bezpośrednich kontaktów z cudzoziemcami. Przedsięwzięcie zainicjowały nauczycielki języka angielskiego Pani Aleksandra Twaróg-Paluch i Pani Marta Sanocka. Miało ono postać absorbujących zajęć w wielokulturowym środowisku, w trakcie których wszyscy uczniowie, rozwijając swoje kompetencje językowe, przekonali się, że nauka może być łatwa i przyjemna. Zajęcia w formie interaktywnych i praktycznych ćwiczeń były prowadzone przez wykwalifikowanych anglojęzycznych lektorów i instruktorów; Memo z Meksyku, Joe z Ugandy, Sheerow z Kenii i Gautam z Indii.
Spotkania z nimi były niesamowitym doświadczeniem dla naszych uczniów, którzy pokonywali swoje ograniczenia, bariery językowe, nieśmiałość, by tylko osobiście móc porozmawiać z gośćmi. Wizyta ta miała na celu uświadomienie dzieciom, że komunikatywna znajomość języka angielskiego pozwala dowiedzieć się więcej o ludziach, którzy na co dzień mieszkają tysiące kilometrów od nas, na innych kontynentach. Goście organizowali gry i zabawy integracyjne oraz przedstawiali ciekawe prezentacje swoich krajów, zarażając uśmiechem, otwartością i radością z możliwości wspólnego spędzenia czasu. Warsztaty miały również na celu rozwijanie umiejętności społecznych takich jak: przewodzenie, autoprezentacja oraz praca w zespole.
Podsumowując, był to 3-dniowy międzynarodowy maraton pełen atrakcji, spontaniczności, ciekawostek, niezapomnianych wrażeń, radości, a przede wszystkim ogromnej dawki żywego języka angielskiego, którego znajomością uczniowie mogli się chwalić i cieszyć. Wydarzenie było wspaniałą lekcją tolerancji i poszanowania odmienności ludzi innych narodowości, budziło ciekawość i chęć poznawania świata, innych ras i kultur. Chcąc stworzyć uczniom jak najlepsze warunki pogłębiania sprawności językowej, będziemy kontynuować praktykę kontaktów z osobami anglojęzycznymi podczas wizyt w szkole oraz poprzez programy wymiany międzynarodowej, zdając sobie sprawę z nieocenionej wagi takich spotkań dla nauki języka obcego. Uczestnicy projektu wykazali się dużym zaangażowaniem i kreatywnością w podejmowanych zadaniach. Wspólnie spędzony czas był dla nas wszystkich bardzo pouczający i inspirujący, przyczynił się do poszerzenia naszych horyzontów i pokazał naszą otwartość na ludzi i kultury innych krajów.
Marta Sanocka, Aleksandra Twaróg -Paluch